La comunicación en los parlamentos españoles
PDF (Español (España))

Gako-hitzak

komunikazio parlamentarioa
parlamentu digitala
parlamentu birtuala
sare sozialak
X sare soziala

How to Cite

Campos Domínguez, E. (2024). La comunicación en los parlamentos españoles: la información institucional desde la televisión a las redes sociales. Legebiltzarreko Aldizkaria. https://doi.org/10.47984/legal.2024.001

Laburpena

Testu honek Espainiako asanbleetako komunikazio parlamentarioaren deskribapen orokorra egiten du, arreta berezia jarrita komunikazio digitalean. Sistematizatu gabeko literaturaren berrikuspenetik abiatuta, testuaren asmoa da, lehenik eta behin, komunikazioaren teknologiek parlamentuen jardueraren hedapenean duten garrantzia ulertzen lagunduko duten mugarriak detektatzea. Bigarrenik, esplorazio-azterketa bat egiten da, ikusteko Espainiako parlamentuek X sare sozialean dituzten profilak nola erabiltzen dituzten. Ondorioek adierazten dute parlamentuek komunikazio tradizionalari eusten diotela sare sozialetan (igorle bat eta hainbat hartzaile) eta komunikazio hori agenda instituzionaleko edukietan oinarrituta dagoela. Beraz, komunikazio-trebetasun berriak exijitzen ditu eta erakunde parlamentarioei erronka aldakorrak planteatzen dizkie.

https://doi.org/10.47984/legal.2024.001
PDF (Español (España))

Erreferentziak

Bentham, J. (1843). Principles of Penal Law. En J. Bowring (Ed.). The Works of Jeremy Bentham, vol. 1 (pp. 365-580). Edinburgh: William Tait.

Campos-Domínguez, E. (2011). La ciberdemocracia en el Congreso de los Diputados (2004-2008). Madrid: Congreso de los Diputados (colección Monografías).

Campos-Domínguez, E. y Ramos-Vielba, I. (2022). Parliaments and Key Transformations in Digital Communication. En B. García-Orosa (Ed.). Digital Political Communication Strategies. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81568-4_2

Chadwick, A. (2007). Digital network repertoires and organizational hybridity. Political Communication, 24(3), 283-301.

Colombo, F. (1976). Televisión: la realidad como espectáculo. Barcelona: Gustavo Gili.

Dader, J. L. y Campos-Domínguez, E. (Coords.). (2017). La búsqueda digital del voto. Cibercampañas electorales en España 2015-16. Valencia: Tirant lo Blanch.

Dommett, K. y Temple, L. (2018). Digital Campaigning: The Rise of Facebook and Satellite Campaigns. Parliamentary Affairs, 71(1,1), 189-202. https://doi.org/10.1093/pa/gsx056

Gibson, R. K. (2015). Party change, social media and the rise of ‘citizen-initiated’ campaigning. Party Politics, 21(2), 183-197. https://doi.org/10.1177/1354068812472575

González Martínez, E. (2018). Comunicación parlamentaria y sociedad digital: de la nota de prensa al tuit. Revista de las Cortes Generales, 105, 435- 457. https://doi.org/10.33426/rcg/2018/105/94

Habermas, J. (1981). Historia y crítica de la opinión pública. Barcelona: Gustavo Gili.

Kelly, R. y Bochel, C. (2018). Parliament’s engagement with the public. London: House of Commons Library.

Leston-Bandeira, C. (2014). The Pursuit of Legitimacy as a Key Driver for Public Engagement: The European Parliament Case. Parliamentary Affairs, 67(2), 415-436. https://doi.org/10.1093/pa/gss050

Manin, B. (1998). Los principios del gobierno representativo. Madrid: Alianza.

Morán, M. L. (1989). Un intento de análisis de la “Clase parlamentaria” española: Elementos de renovación y de permanencia (1977-1986). Reis: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, 45, 61-84. https://doi.org/10.2307/40183359

Muñoz Alonso, A. (1995). Opinión pública y Parlamento: las transformaciones del régimen parlamentario. Revista de las Cortes Generales, 35, 7-75. https://doi.org/10.33426/rcg/1995/35/706

Ramos Vielba, I., Gonzalo Rozas, M. A. y Campos- Domínguez, E. (Coords.). (2013). Parlamentos abiertos a la sociedad. Participación y monitorización. Madrid: Fundación Ideas y Friedrich Ebert Stiftung-Madrid.

Recchia, G. (1984). Información parlamentaria y garantías fundamentales. Revista de Estudios Políticos, 40, 9-24. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/26798.pdf

Rubio, R. (Coord.). (2014). Parlamentos abiertos. Tecnología y redes para la democracia. Madrid: Congreso de los Diputados.

Rubio, R. y Vela Navarro-Rubio, R. (2017). Parlamento abierto. El Parlamento en el siglo XXI. Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.

Schwanholz, J., Teiner, P. y Busch, A. (2017). The Interactive Parliament. Evolving Use of Digital Media by National Legislatures in the EU. En J. Brichzin, D. Krichewsky, L. Ringel y J. Schank Hrsg. Soziologie der Parlamente (pp. 337-368). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19945-6

Valls Alguacil, M. L. (2018). Decíamos ayer: una mirada a la Administración parlamentaria en la Constituyente. Revista de las Cortes Generales, 105, 51- 76. https://doi.org/10.33426/rcg/2018/105/78

Vega García, P. (1985). El principio de publicidad parlamentaria y su proyección constitucional. Revista de Estudios Políticos, 43, 45-66. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/26821.pdf

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Eva Campos Domínguez

Downloads

Download data is not yet available.